Śniadania Biznesowe w G2A Arena

V edycja - 12.06.2018

Tematyka

Wiedza Ekspertów

ŚNIADANIE BIZNESOWE

Obrót towarowy – praktyczne rozwiązania
podatkowe i prawne

Wymiana doświadczeń, Udany networking

ORGANIZATORZY

PARTNERZY WYDARZENIA

IDEA

“Obrót towarowy – praktyczne rozwiązania podatkowe i prawne". To temat 5 odsłony Śniadań Biznesowych w G2A Arena. Tematyka paneli zbliżającego się śniadania koncentruje się wokół praktycznych aspektów umów w zakresie obrotu towarowego. Chcemy przyjrzeć się chociażby kwestiom podatkowym w kontekście wspomnianych umów czy też negocjowaniu umów z zagranicznymi kontrahentami. Zbliżające się wydarzenie odbywa się w ramach cyklu Śniadań Biznesowych w G2A Arena. Inicjatywa tych spotkań ma na celu Stworzenie przestrzeni, w której nasi Goście będą mieli możliwość udziału w merytorycznej dyskusji, zasięgnięcia porady specjalistów, a także nawiązywania nowych i umacniania istniejących relacji biznesowych. Śniadania Biznesowe w G2A Arena dedykowane są członkom zarządu, dyrektorom finansowym oraz głównym księgowym, a także przedsiębiorcom, przedstawicielom świata biznesu, samorządów i instytucji. Spotkania organizowane w ramach cyklu to znakomita okazja do pogłębienia wiedzy w obszarach istotnych z punktu widzenia aktywności zawodowej, a także wymiany doświadczeń i poglądów między uczestnikami tych wyjątkowych spotkań przy pysznym śniadaniu.

PRELEGENCI

Sławomir Patejuk

Sławomir Patejuk jest Partnerem w dziale podatkowym Advicero. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów działających na rynku nieruchomości komercyjnych i przedsiębiorstw z sektora energetycznego – w szczególności działających w branży odnawialnych źródeł energii. Zajmuje się również m.in. obsługą klientów niemieckojęzycznych oraz polskich przedsiębiorstw z ich udziałem. Ukończył Szkołę Główną Handlową w Warszawie, studiował również w ramach programu JOSZEF na wiedeńskim Wirtschaftsuniversität Wien, Austria. Sławomir doradza w języku polskim, niemieckim oraz angielskim.

Małgorzata Zamorska

Małgorzata Zamorska Radca prawny od 2001 r., od 2005 r. wspólnik w kancelarii bnt Neupert Zamorska & Partnerzy w Warszawie, absolwentka UJ w Krakowie. Specjalizuje się w doradztwie o prawie budowlanym, prawie nieruchomości, w tym rozliczaniu kontraktów na roboty budowlane i dostawy towarów. Konstruuje i negocjuje umowy oraz reprezentuje przedsiębiorców w postępowaniach sądowych oraz arbitrażowych (dochodzenie należności, odszkodowań, kar umownych, roszczeń z tytułu wad towarów itd.) i rozliczenia projektów inwestycyjnych.

Advicero działa na rynku usług doradczych od 2012 r. Obsługuje zagraniczne i polskie podmioty prowadzące działalność w Polsce, specjalizuje się zwłaszcza w obszarze nieruchomości, e-commerce oraz energetyki. Doradza poprzez zespół doświadczonych specjalistów, z wieloletnim praktycznym doświadczeniem i gruntowną znajomością rynku. W roku 2015 Advicero uzyskało pierwsze miejsce w rankingu Firm Doradztwa Podatkowego, organizowanym przez redakcję dziennika „Rzeczypospolitej”, w kategorii Największy przyrost przychodów 2014/2013 . Advicero jest również częścią globalnej sieci NEXIA International, jednej z 10 największych sieci audytorskich oraz konsultingowych na świecie. Poprzez sieć biur NEXIA Advicero oferuje wsparcie dla Klientów również poza granicami Polski.

Kancelaria bnt działa w Warszawie od 2005 roku i specjalizuje się w doradztwie prawnym na rzecz polskich przedsiębiorców posiadających zagranicznych kontrahentów lub powiązanych kapitałowo z podmiotami zagranicznymi, a także spółek-córek inwestorów zagranicznych w Polsce. W biurze bnt w Warszawie działają polscy i niemieccy prawnicy posiadający wieloletnie doświadczenie w obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych. Poza Warszawą biura bnt działają w Bratysławie, Budapeszcie, Mińsku, Norymberdze, Pradze, Rydze, Sofii, Tallinie i w Wilnie.

AGENDA

  • 12.06.2018
  • 7:45 - 8:00
    Rejestracja
  • 8:00 - 8:30
    Śniadanie/networking poranny
  • 8:30 - 9:30
    Panel I-Aspekty podatkowe Transgraniczny obrót towarowy a VAT –praktyczne problemy i możliwe uproszczenia w zakresie rozliczeń następujących transakcji:
        Wewnątrzwspólnotowe nabycie
        Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów,
        Eksport,
        Import,
        Transakcje łańcuchowe i trójstronne,
    Zapisy w umowach a ich wpływ na rozliczenia w podatku dochodowym i VAT Wymogi dotyczące fakturowania w przypadku (terminy, kwestie formalne, faktury korygującei zbiorcze), Rozliczenia podatkowe w zakresie kar umownych Transakcje towarowe z podmiotami powiązanymi (wymogi w zakresie rynkowości, dokumentacja podatkowa w zakresie cen transferowych, APA - porozumienia w sprawach ustalenia cen transakcyjnych)
    Konstytucja biznesu i jej wpływ na rozliczenia podatkowe
  • 9:30 - 9:40
    Przerwa kawowa
  • 9:40 - 10:40
    Panel II-Aspekty prawne międzynarodowej sprzedaży towarów – na co zwracać uwagę przy negocjowaniu umów z zagranicznymi kontrahentami Wybór prawa właściwego – prawo właściwe w przypadku braku klauzuli wyboru prawa w umowie, potencjalne ryzyka
    Konwencja wiedeńska o międzynarodowej sprzedaży towarów – kiedy i jak stosujemy, a kiedy wykluczamy
    Ogólne Warunki Umów i hierarchia dokumentów umownych – jak inkorporować do umowy i związane z tym ryzyka
    Miejsce dostawy ze szczególnym uwzględnieniem klauzul Incoterms (podział ryzyka przy dostawie między stronami)
    Termin dostawy – jak kształtować zapisy korzystnie dla sprzedającego albo dla kupującego
    Odpowiedzialność za wady towaru – rękojmia a gwarancja – różnice w różnych krajach, terminy i rodzaje roszczeń
    Przedawnienie roszczeń z umowy sprzedaży z uwzględnieniem nowych przepisów kodeksu cywilnego oraz przepisów konwencji nowojorskiej o przedawnieniu w międzynarodowej sprzedaży towarów
    Wybór właściwego sądu – zapis na sąd arbitrażowy – niedoceniana klauzula umowna i związane z tym ryzyka
    Nowości w prawie rzutujące na sytuację przedsiębiorców – m. in. czy i co wynika z konstytucji biznesu
  • 10:40 - 11:00
    Networking/konsultacje indywidualne

REJESTRACJA

Koszt uczestnictwa w V edycji Śniadań Biznesowych wynosi 45 zł brutto. Warunkiem udziału jest rejestracja za pośrednictwem formularza internetowego. Opłatę za uczestnictwo można uregulować wyłączniepoprzez płatności online.

PŁATNOŚĆ ONLINE

Formularz umożliwia zgłoszenie uczestnictwa wraz z uiszczeniem opłaty w wysokości 45 PLN brutto za pośrednictwem płatności internetowych. Otrzymanie potwierdzenia drogą mailową równoznaczne jest z pozytywnym ukończeniem procesu rejestracji i przyjęciem zgłoszenia.

ZAREJESTRUJ SIĘ I OPŁAĆ

PARTNERZY

PATRONAT MEDIALNY

G2A ARENA

G2A Arena Centrum Wystawienniczo-Kongresowe Województwa Podkarpackiego to nowe, strategiczne miejsce na mapie Podkarpacia, przeznaczone do organizacji KONFERENCJI, KONGRESÓW, TARGÓW CZY WYSTAW. Nasza misja to sukcesywny rozwój i wsparcie szeroko pojętej aktywności biznesowej oraz samorządowej, połączone z promocją technicznych oraz technologicznych walorów Województwa Podkarpackiego.

Imponująco prezentuje się bilans pierwszego roku działalności obiektu. W zaledwie 12 miesięcy odbyło się w nim blisko 100 wydarzeń. To u nas zorganizowano m.in: Kongres Robotyczny ERC, Kongres 590, Ekogalę, Forum Europa-Ukraina, Podkarpacką Noc Naukowców, Kongres Kobiet i II edycje kongresu gospodarczego „Business Without Limits”, a także szereg innych ciekawych wydarzeń, konferencji czy spotkań.

KONTAKT

G2A ARENA

Centrum Wystawienniczo Kongresowe Województwa Podkarpackiego CWK OPERATOR Sp. z o.o.

+48 17 772 44 18, 17 772 44 10
Jasionka 953

NASZA SIEDZIBA

CWK OPERATOR Sp. z o.o.
36-002 JASIONKA 953
NIP 1182094667
+48 17 772 44 10

ZOSTAŃMY W KONTAKCIE

Milada Canowiecka